Saturday, August 22, 2009

Peranan Persatuan MRHP Malaysia Dalam Membangun Homeopathy di Malaysia



Persatuan MRHP Telah memainkan Peranana Penting dalam Membangun Perubatan Homeopathy di Malaysia.

1. Perstaun MRHP telah mengadakan lebih dari 3000 event sejak 30 tahun silam termasuk Ceramah Kesihatan, Pengajar Tentang perubatan Homeopathy, Seminar, Konference, Bantuan kemanusiaan, Rawatan Percuma, bantuan sukarelawan ke seluroh dunia, menubuhkan persatuan, petemuan, perbincangan dalam radio, tv, akhbar, tulisan dan rencana dan sebagainya.
Lebih dari 1 juta orang yelah menafaat diatas insiatif kita mendengar ceramah dan perbincangan melalui ASTRO sepanjang tahun 2008.

2. Persatuan Mrhp telah memberi segala kerjasama yang dikehendaki oleh T/CM KKM sejak kerajaan sedang berusaha untuk menubohkan unit T/CM dari 3 orang Menteri Kesihatan. lebih dari 50 perjumpaan, mesyuarat yang dipanggil oleh KKM dihadiri oleh Persatuan MRHP dengan senang hati dan penuh ikhlas dengan memberi semua input yang dikehendaki oleh KKM dari segi set up korikulum, etika, pengamalan, tatatertib sehingga semua kini menjadi kenyataan.

Maka unit T/CM harus juga mengambil kira agar peranan yang dimainkan oleh MRHP dan persatuan homeopathy lain yang terpinggir, tidak menjadi sia-sia.

Sama-Sama Membangunan Kesihatan Negara
Rakyat Sihat Negara Makmur.

Kita mendokong kata-kata kedua Mantan Perdana menteri Malaysia, Tun Dr Mahadir Mohamed dan Dato Seri Abdullah Badawi dimana beliau menyerankan agar ahli-ahli Persatuan MRHP "Memberi Kerjasama dalam Membantu Kerajaan Untuk Meningkatkan Kesihatan Rakyat di Negara ini...."

: We look forward for a more meaningful role by your organisation to help in promoting the standard of Health made by the Government:"

kata-Kata Keramat dari Mantan Perdama Menteri Malaysia.

No comments:

Post a Comment